Variabile salarii

⌘K

Variabile salarii

Vizualizarea listei de variabile salarii

  1. Navigati Personal – Salarizare – Variabile salarii.
  2. Utilizati lista Variabile salarii pentru introducerea de noi venituri sau deduceri asupra salariului de baza al unui angajat sau pentru diverse modificari ale parametrilor standard.
    Variabilele de salarii sunt utilizate in calculul venitului net si a restului de plata pentru fiecare angajat in parte.
  3. Lista este ordonata alfabetic dupa campul Nume angajat.

Inregistrarea avansului acordat unui angajat

  1. Navigati Personal – Salarizare – Variabile salarii.
  2. Apasati butonul Adauga si completati campurile:
  3. Nume angajat – selectati din lista angajatul caruia i se acorda avansul.
  4. Cod – selectati din lista predefinita codul Avans.
  5. Valoare – Introduceti valoarea avansului acordat.
  6. Bifati campul Permanent daca doriti sa acordati avansul in fiecare luna.
    Preluarea variabilei se va face automat prin procedura Preluare din luna precedenta  din lista Variabile salarii – Actiuni – Preluare din luna precedenta.
  7. Apasati butonul OK pentru salvarea datelor.
    Daca acordarea avansului unui angajat se efectueaza in doua transe in cursul unei luni, utilizati variabila cu codul Avans2 pentru a inregistra al doilea avans acordat.
    Avansul acordat este afisat in statul de salarii al angajatului, in sectiunea Rest plata – camp Avans (Avans2).

Inregistrarea sporului salarial acordat unui angajat

  1. Navigati Personal – Salarizare – Variabile salarii.
  2. Apasati butonul Adauga si completati campurile:
  3. Nume angajat – selectati din lista angajatul caruia i se acorda sporul.
  4. Cod – selectati din lista predefinita codul Spor1.
  5. Valoare – Introduceti valoarea sporului acordat.
  6. Bifati campul Permanent daca doriti sa acordati sporul in fiecare luna.
    Preluarea variabilei se va face automat prin procedura Preluare din luna precedenta  din lista Variabile salarii – Actiuni – Preluare din luna precedenta.
  7. Apasati butonul OK pentru salvarea datelor.
    In cazul in care unui angajat i se acorda mai multe sporuri salariale in cursul unei luni, utilizati variabile Spor2, Spor3, …, Spor10 pentru a inregistra fiecare spor salarial in parte.
    Valoarea totala a sporurilor salariale acordate este afisata in statul de salarii al angajatului, in sectiunea Alte venituri – camp Total sporuri.


    Pentru a vizualiza valoarea fiecarui spor acordat, accesati pagina Sporuri din statul de salarii al angajatului.

Inregistrarea retinerii din salariul unui angajat

  1. Navigati Personal – Salarizare – Variabile salarii.
  2. Apasati butonul Adauga si completati campurile:
  3. Nume angajat – selectati din lista angajatul pentru care se inregistreaza retinerea.
  4. Cod – selectati din lista predefinita codul Retinere1.
  5. Valoare – introduceti valoarea retinerii din salariu.
  6. Bifati campul Permanent daca doriti sa inregistrati retinerea fiecare luna.
    Preluarea variabilei se va face automat prin procedura Preluare din luna precedenta  din lista Variabile salarii – Actiuni – Preluare din luna precedenta.
  7. Apasati butonul OK pentru salvarea datelor.
    In cazul in care angajatul are mai multe retineri de natura diferita in cursul unei luni, utilizati variabilele Retinere2, Retineri2, …, Retinere10 pentru a inregistra fiecare retinere salariala in parte.

    Valoarea totala a retinerilor salariale este afisata in statul de salarii al angajatului, in sectiunea Rest plata – camp Retineri.


    Pentru a vizualiza valoarea fiecarei retineri salariale, accesati pagina Retineri din statul de salarii al angajatului.

Inregistrarea tichetelor de masa acordate unui angajat

  1. Navigati Personal – Salarizare – Variabile salarii.
  2. Apasati butonul Adauga si completati campurile:
  3. Nume angajat – selectati din lista angajatul caruia i se acorda tichetele de masa.
  4. Cod – selectati din lista predefinita codul NrTicheteMasa.
  5. Valoare – introduceti numarul de tichete de masa acordate.
  6. Apasati butonul OK pentru salvarea datelor.
    Valoarea unui tichet de masa este afisata in lista Parametri salarizare – valoarea parametrului TichetMasa (Personal – Configurare – Parametri salarizare).

    Valoarea totala a tichetelor de masa se determina inmultind numarul de tichete de masa acordate unui angajat cu valoarea parametrului TichetMasa (lista Parametri salarizare)
    .
     Valoarea totala a tichetelor de masa acordate este afisata in statul de salarii al angajatului, in sectiunea Alte venituri – camp Tichete Masa.

Inregistrarea valorii tichetelor de masa acordate unui angajat

In cazul in care valoarea unui tichet de masa acordat difera de valoarea parametrului TichetMasa(lista Parametrii salarizare), inregistrarea tichetelor de masa  se va face cu variabila ValTicheteMasa.

  1. Navigati Personal – Salarizare – Variabile salarii.
  2. Apasati butonul Adauga si completati campurile:
  3. Nume angajat – selectati din lista angajatul caruia i se acorda tichetele de masa.
  4. Cod – selectati din lista predefinita codul ValTicheteMasa.
  5. Valoare – introduceti valoarea tichetelor de masa acordate.
  6. Apasati butonul OK pentru salvarea datelor.

Inregistrarea valorii tichetelor cadou acordate unui angajat

  1. Navigati Personal – Salarizare – Variabile salarii.
  2. Apasati butonul Adauga si completati campurile:
  3. Nume angajat – selectati din lista angajatul caruia i se acorda tichetele cadou.
  4. Cod – selectati din lista predefinita codul ValTicheteCadou sau codul VenitNeimpCadou.
  5. ValTicheteCadou – variabila impozabila folosita pentru tichetele cadou ce depasesc suma de 300 lei. 
  6. VenitNeimpCadou – variabila neimpozabila folosita pentru tichetele cadou in limita a 300 lei.
  7. Valoare – introduceti valoarea tichetelor cadou acordate.
  8. Apasati butonul OK pentru salvarea datelor.

Valoarea tichetelor cadou acordate este afisata in statul de salarii al angajatului, in sectiunea Alte venituri – camp ValTicheteCadou, respectiv VenitNeimpCadou. 

Inregistrarea orelor de noapte prestate de un angajat

  1. Navigati Personal – Salarizare – Variabile salarii.
  2. Nume angajat – selectati din lista angajatul.
  3. Cod – selectati din lista predefinita codul OreNoapte.
  4. Valoare – introduceti numarul de ore de noapte prestate in cursul lunii.
  5. Bifati campul Permanent daca angajatul presteaza lunar numarul de ore de noapte specificat.
  6. Apasati butonul OK pentru salvarea datelor.
    Valoarea sporului de noapte acordat este afisata in statul de salarii al angajatului, in pagina Sporuri – sectiunea Speciale – camp Ore noapte.

    Formule de calcul:

    Salariu de baza orar = Salariu incadrare / Ore lucratoare.

    Spor pe ora de noapte = 25% * Salariu de baza orar.

    Spor de noapte = Spor pe ora de noapte * Ore de noapte.

    * Campurile Salariu incadrare si Ore lucratoare sunt afisate in statul de salarii a angajatului, in pagina Salariu.

Inregistrarea orelor suplimentare prestate de un angajat

  1. Navigati Personal – Salarizare – Variabile salarii.
  2. Nume angajat – selectati din lista angajatul.
  3. Cod – selectati din lista predefinita codul OreSuplim1.
  4. Valoare – introduceti numarul de ore suplimentare efectuate lunar.
  5. Bifati campul Permanent daca angajatul presteaza lunar numarul de suplimentare specificat.
  6. Apasati butonul OK pentru salvarea datelor.
    Valoarea sporului pentru orele suplimentare prestate este afisata in statul de salarii al angajatului, in pagina Sporuri – sectiunea Speciale – camp Ore suplim.1.
    Pentru acordarea unui spor de ore suplimentare de 100%, utilizati variabila OreSuplim2.


    Valoarea sporului pentru orele suplimentare prestate este afisata in statul de salarii al angajatului, in pagina Sporuri – sectiunea Speciale – camp Ore suplim.2.

Inregistrarea concediului pentru evenimente familiale deosebite

In cazul unor evenimente familiale deosebite, salariatul are dreptul la zile libere platite, care nu se includ in durata concediului de odihna.

  1. Navigati Personal – Salarizare – Variabile salarii.
  2. Apasati butonul Adauga si completati campurile:
  3. Nume angajat – selectati din lista angajatul.
  4. Cod – selectati din lista predefinita codul ValCoEvenimente.
    In cazul in care variabila ValCoEvenimente nu este definita:
    • In fereastra afisata apasati butonul Adauga.
    • Cod – introduceti codul ValCoEvenimente
    • Nume – ValCoEvenimente.
    • Apasati butonul OK pentru salvarea datelor.
    • Selectati ValCoEvenimente din lista si apasati butonul OK.
  5. Valoare – introduceti valoarea concediului acordat pentru un eveniment deosebit.
  6. Apasati butonul OK pentru salvarea datelor.
  7. Pentru generarea statelor navigati Personal – Salarizare – Genereaza salarii.
  8. Statele generate in luna selectata sunt vizibile in Personal – Salarizare – Stat de salarii.
  9. In fereastra Stat de salarii selectati statul angajatului care a beneficiat de concediul pentru evenimente familiale deosebite si apasati butonul Deschide.
  10. In fereastra detaliu apasati butonul Editeaza si excludeti din numarul de zile lucrate numarul de zile acordate pentru concediu evenimente familiale deosebite.
    Apasati tasta TAB pentru actualizarea zilelor lucrate si a venitului aferent zilelor lucrate.
  11. Apasati butonul OK pentru salvarea datelor.
    Modificarile efectuate manual in statele de salarii nu sunt salvate in cazul in care se sterg statele existente si se genereaza din nou.

Inregistrarea compensarii in bani a concediului de odihna neefectuat

  1. Navigati Personal – Salarizare – Variabile salarii.
  2. Nume angajat – selectati din lista angajatul.
  3. Cod – selectati din lista predefinita codul ValCoNeefectuat.
    In cazul in care variabila ValCoNeefectuat nu este definita:
    • In fereastra afisata apasati butonul Adauga.
    • Cod – introduceti codul ValCoNeefectuat.
    • Nume – ValCoNeefectuat.
    • Apasati butonul OK pentru salvarea datelor.
    • Selectati ValCoNeefectuat din lista si apasati butonul OK.
  4. Valoare – introduceti suma acordata angajatului pentru concediul de odihna neefectuat.
  5. Apasati butonul OK pentru salvarea datelor.

Inregistrarea avantajelor acordate unui angajat

  1. Navigati Personal – Salarizare – Variabile salarii.
  2. Nume angajat – selectati din lista angajatul caruia i se acorda avantajul salarial.
  3. Cod – selectati din lista predefinita codul Avantaje.
  4. Valoare – introduceti contravaloarea avantajelor acordate angajatului.
  5. Apasati butonul OK pentru salvarea datelor.

Adaugarea unui concediu de odihna (fara plata)

  1. Navigati Personal – Concedii Concedii lista
  2. Apasati butonul Adauga si completati campurile:
  3. Nume angajat – selectati din lista angajatul caruia i se acorda concediul de odihna.
  4. Tip concediu – selectati din lista derulanta tipul Fara plata.
  5. Data inceput –  definiti perioada inceput a concediului de odihna .
  6. Data sfarsit – definiti perioada de sfarsit a concediului de odihna.
  7. Zile concediu – reprezinta numarul de zile de concediu si se calculeaza automat dupa selectarea datei de inceput si datei de sfarsit. Puteti introduce manual numarul de zile.
  8. Valoare concediu – fiind concediu de odihna fara plata, campul Valoare concediu ramane 0.
  9. Apasati butonul OK pentru salvarea datelor.

Inregistrare somaj tehnic pentru un angajat

  1. Navigati Personal – Concedii – Concedii lista.
  2. Apasati butonul Adauga si completati campurile:
  3. Nume angajat – selectati din lista angajatul pentru care se inregistreaza somajul tehnic.
  4. Tip concediu – selectati din lista predefinita tipul Somaj tehnic.
  5. Data inceput –  definiti perioada de inceput a somajului .
  6. Data sfarsit – definiti perioada de sfarsit a somajului.
  7. Zile concediu – numarul de zile de concediu de odihna acordat este calculat si afisat automat in campul Zile concediu sau il puteti introduce manual.
  8. Apasati butonul OK pentru salvarea datelor.
  9. Navigati Actiuni – Calculeaza curent pentru calculul indemnizatiei de somaj tehnic.
  10. Formula de calcul:
    Indemnizatia de somaj tehnic = 75% * Venitul realizat in luna in curs * Numarul de zile de intrerupere a activitatii / Numarul de zile lucratoare din luna
  11. Campul Valoare concediu este completat automat cu valoarea indemnizatiei de somaj tehnic calculata.
  12. Apasati butonul OK pentru salvarea datelor.

Adaugarea unui concediu de odihna (cu plata)

  1. Navigati Personal – Concedii – Concedii odihna.
  2. Apasati butonul Adauga si completati campurile:
  3. Nume angajat – selectati din lista angajatul caruia i se acorda concediul de odihna.
  4. Tip concediu – selectati din lista derulanta tipul Cu plata.
  5. Data inceput –  definiti perioada de inceput a concediului de odihna.
  6. Data sfarsit – definiti perioada de sfarsit a concediului de odihna.
  7. Zile concediu – reprezinta numarul de zile de concediu si se calculeaza automat dupa selectarea datei de inceput si datei de sfarsit. Puteti introduce manual numarul de zile.
  8. Valoare concediu – navigati Actiuni si selectati metoda de calcul (Calculeaza curentCalculeaza 3 luni) pentru determinarea valorii concediului de odihna.
  9. Navigati Actiuni – Calculeaza curent pentru calculul raportat la luna in curs (luna in care se acorda concediul de odihna).
  10. Formula de calcul:
    Media zilnica a indemnizatiei de concediu de odihna = Venitul realizat in luna in curs / Numarul de zile lucratoare corespunzatoare lunii in care se acorda concediul.
  11. Navigati Actiuni – Calculeaza 3 luni pentru calculul raportat la ultimele trei luni anterioare lunii in care se acorda concediul de odihna.
    Se va deschide o fereastra in care puteti vizualiza tabelar datele luate in calcul pentru determinarea valorii concediului de odihna.
  12. Formula de calcul:
    Media zilnica a indemnizatiei de concediu de odihna = Venitul realizat in ultimele trei luni / Numarul de zile lucratoare corespunzatoare ultimelor trei luni.
  13. In fereastra deschisa apasati Gata.
    Veti fi directionat automat in fereastra detaliu a concediului de odihna introdus.
  14. In urma acestei actiuni, campul Valoare concediu este completat automat cu valoarea aferenta.
  15. Valoare concediu = Media zilnica a indemnizatiei de concediu de odihna * Zile concediu
  16. Apasati butonul OK pentru salvarea datelor.
  17. Nu este necesar stergerea statelor de salarii deja generate pentru luarea in calcul a concediilor inregistrare ulterior in perioada de raportare.
    In urma adaugarii concediilor, statelor de salarii vor fi actualizate automat conform datelor introduse.

Adaugarea unui concediu de odihna (fara plata)

  1. Navigati Personal – Concedii – Concedii lista.
  2. Apasati butonul Adauga si completati campurile:
  3. Nume angajat – selectati din lista angajatul caruia i se acorda concediul de odihna.
  4. Tip concediu – selectati din lista derulanta tipul Fara plata.
  5. Data inceput –  definiti perioada inceput a concediului de odihna .
  6. Data sfarsit – definiti perioada de sfarsit a concediului de odihna.
  7. Zile concediu – reprezinta numarul de zile de concediu si se calculeaza automat dupa selectarea datei de inceput si datei de sfarsit. Puteti introduce manual numarul de zile.
  8. Valoare concediu – fiind concediu de odihna fara plata, campul Valoare concediu ramane 0.
  9. Apasati butonul OK pentru salvarea datelor.

Suspendare contract de munca pentru concediu crestere copil

Situatia 1:Suspendare contract de munca incepand cu data de 1 a lunii

  1. Navigati Personal – Salarizare – Concedii odihna.
  2. In perioada in care salariata are contractul individual de munca suspendat pentru concediu crestere copil, se va inregistra lunar concediul de odihna fara plata.
  3. La generarea statelor de salarii, persoana aflata toata luna in concediu crestere copil va figura in lista Stat de salarii cu venit brut 0.
  4. In Declaratia 112 salariata va fi inscrisa in Anexa nr.1.2 Asigurat – Sectiunea A cu venit brut 0, iar randul 6.Ore suspendate in luna este completat cu numarul total de ore lucratoare din luna de raportare.

Situatia 2:Suspendare contract de munca in cursul lunii (incepand cu data X)

  1. Navigati Personal – Salarizare – Concedii lista si inregistrati concediul de odihna fara plata incepand cu data X a lunii.
  2. Intrucat suspendarea contractului individual de munca se face in cursul lunii, la generarea statelor de salarii, salariata va figura in lista Stat de salarii cu venitul brut aferent orelor lucrate pana la data X.
  3. In luna urmatoare, concediul de odihna fara plata se va inregistra pe toata perioada de raportare (salariata va fi inregistrata in Declaratia 112 cu venit brut 0).

Preluarea automata a variabilelor permanent din luna precedenta in luna curenta

  1. Navigati Personal – Salarizare – Variabile salarii.
  2. In fereastra Variabile salarii, navigati Actiuni – Preluare din luna precedenta.
  3. In urma acestei actiuni, se vor afisa in lista Variabile salarii toate variabilele utilizate in luna precedenta si bifate ca fiind permanente.
  4. Introduceti, daca este cazul, restul de variabile de salarizare aferente lunii curente.
    Preluarea variabilelor din luna precedenta se va face numai daca in lista Variabile salarii nu a fost introdusa nicio variabila aferenta lunii curente. 

    In caz contrar, se va afisa mesajul Luna curenta are deja variabile salarii introduse.