Introducerea balantei initiale
Balanta initiala se introduce o singura data, la inceperea lucrului in program.
Introducerea balantei initiale presupune inregistrarea fiecarui cont contabil utilizat in balanta.
- Navigati Contabilitate – Balanta – Balanta contabila.
- Apasati butonul Adauga.
- Setati in campul Data ziua de 01 a lunii precedente primei perioade de lucru in program.
Exemplu: In cazul in care prima luna de lucru efectiv in program este Ianuarie 2014, atunci la introducerea balantei initiale se va seta data de 01.12.2013. - Valori lei (D-C)
- Cont – selectati din lista predefinita contul contabil definit in balanta initiala.
- Precedent – reprezinta soldul initial al lunii.
- Rulaj curent – xxx
- Sume totale – xxx
- Sold final – xxx
- Valori valuta (D-C)
- Precedent – reprezinta soldul initial al lunii.
- Rulaj curent – xxx
- Sume totale – xxx
- Sold final – xxx
In cazul in care incepeti lucrul in program in cursul anului, este suficient sa completati campurile Sume totale – total sume debitoare in prima casuta si total sume creditoare in a doua casuta – si campul Sold final cu soldul final aferent contului (Debit sau Credit).
In cazul in care incepeti lucrul in program de la 01.01.N, completati in campurile Sume totale si Sold final (Debit sau Credit) soldul final de la 31.12.N-1 aferent contului contabil selectat. - Apasati butonul OK pentru salvarea datelor.
Generarea balantei de inchidere
In luna in care a fost inregistrata balanta initiala, nu se efectueaza procedura Inchide balanta.
Generarea balantei de inchidere se realizeaza incepand cu prima luna de lucru efectiv in program.