Inregistrarea operatiei de creditare firma
- Navigati Contabilitate – Financiar – Operatii trezorerie.
- Selectati registrul si perioada in care va fi adaugata operatia de trezorerie.
- Apasati butonul OK.
- In fereastra Operatii trezorerie apasati butonul Adauga.
- Numar – reprezinta numarul documentului. Implicit, acesta este generat automat dupa salvarea datelor. Nu este unic si il puteti modifica.
- Data – implicit este data curenta si o puteti modifica. Selectati data la care se inregistreaza operatia.
- Categorie – selectati din lista categoria Creditare firma.
Definirea categoriei Creditare firma- Navigati Contabilitate – Financiar – Categorii trezorerie.
- In fereastra Categorii trezorerie apasati butonul Adauga si completati campurile:
- Nume – Creditare firma.
- Cont operatie – nu completati campul. Acesta se va completa la inregistrarea operatiei de creditare firma.
- Bifati campul Pozitiv.
- Categorie transfer – Transfer necontat intrare.
- Registru transfer – nu completati campul. Acesta se va completa la inregistrarea operatiei de creditare firma.
- Apasati OK pentru salvarea datelor.
- Valoare – in acest camp adaugati suma acordata.
- Cont operatie – selectati din lista predefinita contul contabil analitic al asociatului care acorda un imprumut firmei.
- Categorie transfer – selectati din lista prededfinita categoria Transfer necontat intrare.
- Registru transfer – selectati registrul asociatului care acorda un imprumut firmei.
Exemplu: definirea registrului de trezorerie pentru asociatul Dumitru Dan- Navigati Contabilitate – Financiar – Registre trezorerie.
- In fereastra Registre trezorerie apasati butonul Adauga si completati campurile:
- Cod – completati campul cu codul asociatului (ASOCIAT DAN).
- Nume – Asociat Dumitru Dan
- Cont – selectati din lista contul 455.01 (contul contabil analitic definit pentru asociat).
- Deviza – selectati din lista predefinita deviza RON.
- Mod de plata – selectati din lista predefinita modul de plata (OP).
- Apasati butonul OK pentru salvarea datelor.
Contul de trezorerie aferent registrului ASOCIAT se va credita cu suma acordata.
- Apasati OK pentru salvarea datelor.
- Apasati butonul Sigileaza. Dupa sigilarea operatiei se va genera automat operatia in oglinda in registrul ASOCIAT.
Inregistrarea operatiei de restituire creditare firma
- Navigati Contabilitate – Financiar – Operatii trezorerie.
- Registru – selectati registrul in care se inregistreaza restituirea.
- De la data – pana la data – selectati perioada in care se inregistreaza restituirea.
- Apasati butonul OK.
- In fereastra Operatii trezorerie apasati butonul Adauga.
- Numar – reprezinta numarul documentului. Implicit, acesta este generat automat dupa salvarea datelor. Nu este unic si il puteti modifica.
- Data – implicit este data curenta si o puteti modifica. Selectati data la care se inregistreaza operatia.
- Categorie – selectati din lista categoria Restituire creditare firma.
Definirea categoriei Restituire creditare firma- Navigati Contabilitate – Financiar – Categorii trezorerie.
- In fereastra Categorii trezorerie apasati butonul Adauga si completati campurile:
- Nume – Restituire creditare firma.
- Cont operatie – nu completati campul. Acesta se va completa la inregistrarea operatiei de restituire creditare firma.
- Bifati campul Negativ.
- Categorie transfer – Transfer necontat iesire.
- Registru transfer – nu completati campul. Acesta se va completa la inregistrarea operatiei de restituire creditare firma.
- Apasati OK pentru salvarea datelor.
- Valoare – in acest camp adaugati suma restituita.
- Cont operatie – selectati din lista predefinita contul contabil al asociatului pentru care se inregistreaza restituirea.
- Categorie transfer – selectati din lista predefinita categoria Transfer necontat iesire.
- Registru transfer – selectati registrul asociatului pentru care se inregistreaza restituirea.
- Apasati OK pentru salvarea datelor.
- Apasati butonul Sigileaza. Dupa sigilarea operatiei se va genera automat operatia in oglinda in registrul ASOCIAT. Contul de trezorerie aferent registrului ASOCIAT se va debita cu suma restituita.
Inregistrarea unui comision bancar
- Navigati Contabilitate – Financiar – Operatii trezorerie.
- Selectati registrul si perioada in care va fi adaugata operatia de trezorerie.
- Apasati butonul OK.
- In fereastra Operatii trezorerie apasati butonul Adauga.
- Numar – reprezinta numarul documentului. Implicit, acesta este generat automat dupa salvarea datelor. Nu este unic si il puteti modifica.
- Data – reprezinta data in care se efecuteaza operatia de trezorerie. Implicit este data curenta si o puteti modifica.
- Categorie – selectati din lista categoria Comision bancar.
Adaugarea categoriei Comision bancar- Navigati Contabilitate – Financiar – Categorii trezorerie.
- In fereastra Categorii trezorerie apasati butonul Adauga si completati campurile:
- Nume – Comision bancar.
- Cont operatie – selectati contul asociat cheltuilelilor cu serviciile bancare (ex: 627).
- Bifati campul Negativ.
- Apasati OK pentru salvarea datelor.
- Valoare – completati campul cu suma comisionului bancar retinut.
- Apasati OK pentru salvarea datelor.
- Apasati butonul Sigileaza.
Inregistrarea unei cheltuieli ocazionale
- Navigati Contabilitate – Financiar – Operatii trezorerie.
- Selectati registrul si perioada in care va fi adaugata operatia de trezorerie.
- Apasati butonul OK.
- In fereastra Operatii trezorerie apasati butonul Adauga.
- Numar – reprezinta numarul documentului. Implicit, acesta este generat automat dupa salvarea datelor. Nu este unic si il puteti modifica.
- Data – reprezinta data in care se efecuteaza operatia de trezorerie. Implicit este data curenta si o puteti modifica.
- Categorie – selectati categoria Diverse plati.
- In Descriere este preluata implicit denumirea Categoriei de trezorerie selectate. Campul este editabil si puteti modifica textul cu denumirea explicita a cheltuielii inregistrate.
- Valoare – completati campul cu suma achitata.
- Cont trezorerie – reprezinta contul contabil asociat registrului de trezorerie si chiar daca il schimbati, RVX va seta contul registrului dupa sigilare. Daca registrul nu are un cont asociat, puteti selecta contul din lista predefinita.
- Cont operatie – selectati contul din lista predefinita.
- Apasati OK pentru salvarea datelor.
- Apasati butonul Sigileaza.
Inregistrarea unei operatii de compensare (client/furnizor)
Operatia de compensare se definste pentru un partener in numele caruia s-au inregistrat atat facturi de vanzare, cat si facturi de cumparare.
Operatia de compensare consta in definirea a doua inregistrari cu aceeasi data si valoare: o incasare de la client si o plata catre furnizor (unde clientul si furnizorul definesc acelasi partener).
In cazul in care compensarea este intre trei parti, se va seta clientul de la care se incaseaza banii si respectiv furnizorul caruia i se plateste.
Aceasta modalitate de lucru poate fi folosita si in cazul in care exista instrumente de plata scontate sau girate de la o societate la alta.
Exemplu: cec primit de la clientul X si girat mai departe furnizorului Y.
- Navigati Contabilitate – Financiar – Operatii trezorerie.
- Registru – selectati din lista registrul COMPENSARE.
Definirea registrului COMPENSARE- Navigati in Contabilitate – Financiar – Registre trezorerie.
- In fereastra Registre trezorerie apasati butonul Adauga si completati campurile:
- Cod – COMPENSARE.
- Nume – Compensare.
- Cont – selectati din lista contul 581.
- Deviza – selectati deviza RON.
- Mod de plata – selectati din lista Compensare.
- Apasati OK pentru salvarea datelor.
- Navigati Administrare – Documente – Moduri de plata.
- Apasati butonul Adauga si completati campurile:
- Cod – COMPENSARE
- Nume – Compensare
- Apasati OK pentru salvarea datelor.
- De la data – pana la data – selectati perioada in care se inregistreaza operatia de compensare.
- Apasati butonul OK.
- In fereastra Operatii trezorerie apasati butonul Adauga.
- Numar – reprezinta numarul documentului. Implicit, acesta este generat automat dupa salvarea datelor. Nu este unic si il puteti modifica.
- Data – implicit este data curenta si o puteti modifica. Selectati data la care se inregistreaza operatia de compensare.
- Categorie -selectati din lista predefinita categoria Incasari clienti.
- Nume partener – selectati partenerul pentru care se inregistreaza operatiunea.
- Cod partener – se completeaza automat dupa selectarea numelui partenerului sau il puteti selecta din lista.
- Valoare – in acest camp introduceti suma compensata.
- Apasati OK pentru salvarea datelor.
- Apasati butonul Sigileaza.
- In fereastra Detaliu apasati butonul Adauga pentru a adauga cea de-a doua operatie aferenta partenerului selectat anterior.
- Numar – introduceti numarul operatiei.
- Data – selectati data introdusa in prima operatie
- Categorie – selectati categoria Plati furnizori.
- Completati campurile Nume partener, Cod partener si Valoare cu datele inregistrate in prima operatie.
- Apasati OK pentru salvarea datelor.
- Apasati butonul Sigileaza. In urma acestei actiuni, soldul aferent celor doua operatii este 0 (s-a efectuat compensarea pentru partenerul selectat in cele doua operatii de trezorerie).