Avans primit de la un client
- Navigati Contabilitate – Financiar – Operatii trezorerie.
- Selectati registrul si perioada in care va fi adaugata operatia de trezorerie.
- Apasati butonul OK.
- In fereastra Operatii trezorerie apasati butonul Adauga.
- Data – implicit este data curenta si o puteti modifica. Selectati data la care inregistreaza avansul.
- Categorie – selectati din lista predefinita categoria Incasari avans.
Definirea categoriei Incasari avans- Navigati Contabilitate – Financiar – Categorii trezorerie.
- In fereastra Categorii trezorerie apasati butonul Adauga si completati campurile:
- Nume – Incasari avans.
- Cont operatie – 419.
- Bifati campul Pozitiv.
- Apasati OK pentru salvarea datelor.
- Nume partener – selectati partenerul pentru care se inregistreaza operatiunea.
- Cod partener – se completeaza automat dupa selectarea numelui partenerului sau il puteti selecta din lista.
- Valoare – completati campul cu suma incasata in avans.
- Categorie transfer – selectati din lista predefinita categoria Transfer necontat iesire.
- Registru transfer – selectati din lista predefinita registrul AVCL (Avans client).
Definirea registrului AVCL (Avans client)- Navigati Contabilitate – Financiar – Registre trezorerie.
- In fereastra Registre trezorerie apasati butonul Adauga si completati campurile:
- Cod – AVCL
- Nume – Avans client.
- Cont – selectati din lista contul 419.
- Deviza – selectati deviza RON.
- Mod de plata – selectati din lista OP.
- Apasati OK pentru salvarea datelor.
- Apasati OK pentru salvarea datelor.
- Apasati butonul Sigileaza. Dupa sigilarea operatiei se va genera automat operatia in oglinda in registrul de avans. Contul aferent registrului de avans se va credita cu valoarea avansului acordat.
Avans achitat la furnizor
- Navigati Contabilitate – Financiar – Operatii trezorerie.
- Selectati registrul si perioada in care va fi adaugata operatia de trezorerie.
- Apasati butonul OK.
- In fereastra Operatii trezorerie apasati butonul Adauga.
- Data – implicit este data curenta si o puteti modifica. Selectati data la care inregistreaza avansul.
- Categorie – selectati din lista predefinita categoria Plata avans.
Definirea categoriei Plata avans- Navigati Contabilitate- Financiar – Categorii trezorerie.
- In fereastra Categorii trezorerie apasati butonul Adauga si completati campurile:
- Nume – Plata avans.
- Cont operatie – nu completati campul. Acesta se va completa la inregistrarea operatiei de avans.
- Bifati campul Negativ.
- Apasati OK pentru salvarea datelor.
- Nume partener – selectati partenerul pentru care se inregistreaza operatiunea.
- Cod partener – se completeaza automat dupa selectarea numelui partenerului sau il puteti selecta din lista.
- Valoare – completati campul cu suma achitata in avans.
- Cont operatie – selectati din lista contul furnizorului (pentru cumparari de bunuri de natura stocurilor – 4091, pentru prestari de servicii – 4092).
- Categorie transfer – selectati din lista predefinita categoria Transfer necontat intrare.
- Registru transfer – selectati din lista predefinita registrul AVFZ (Avans furnizor).
Definirea registrului AVFZ (Avans furnizor)- Navigati Contabilitate – Financiar – Registre trezorerie.
- In fereastra Registre trezorerie apasati butonul Adauga si completati campurile:
- Cod – AVFZ
- Nume – Avans furnizor.
- Cont – selectati din lista contul 409.
- Deviza – selectati deviza RON.
- Mod de plata – selectati din lista OP.
- Apasati OK pentru salvarea datelor.
- Apasati OK pentru salvarea datelor.
- Apasati butonul Sigileaza. Dupa sigilarea operatiei se va genera automat operatia in oglinda in registrul de avans. Contul aferent registrului de avans se va debita cu valoarea avansului acordat.
Stingerea avansului achitat la furnizor
- Navigati Contabilitate – Financiar – Operatii trezorerie.
- Registru – selectati registrul AVFZ (Avans furnizor).
- Selectati perioada in care va fi adaugata operatia de trezorerie.
- Apasati butonul OK.
- In fereastra Operatii trezorerie apasati butonul Adauga.
- Data – implicit este data curenta si o puteti modifica. Selectati data la care inregistreaza stingerea.
- Categorie – selectati din lista predefinita categoria Plati furnizori.
- Nume partener – selectati partenerul pentru care se inregistreaza operatiunea.
- Cod partener – se completeaza automat dupa selectarea numelui partenerului sau il puteti selecta din lista.
- Numar factura – selectati din lista predefinita factura pentru care se inregistreaza stingerea.
- In Descriere este preluata implicit denumirea Categoriei de trezorerie selectate. Campul este editabil si puteti modifica textul pentru a identifica mai usor operatia.
- Valoare – se preia automat valoarea de achitat din factura in valuta documentului.
- Apasati OK pentru salvarea datelor.
- Apasati butonul Sigileaza.
Stingerea avansului primit de la un client
- Navigati Contabilitate – Financiar – Operatii trezorerie.
- Registru – selectati registrul AVCL (Avans client).
- Selectati perioada in care va fi adaugata operatia de trezorerie.
- Apasati butonul OK.
- In fereastra Operatii trezorerie apasati butonul Adauga.
- Data – implicit este data curenta si o puteti modifica. Selectati data la care inregistreaza stingerea.
- Categorie – selectati din lista predefinita categoria Incasari clienti.
- Nume partener – selectati partenerul pentru care se inregistreaza operatiunea.
- Cod partener – se completeaza automat dupa selectarea numelui partenerului sau il puteti selecta din lista.
- Numar factura – selectati din lista predefinita factura pentru care se inregistreaza stingerea.
- In Descriere este preluata implicit denumirea Categoriei de trezorerie selectate. Campul este editabil si puteti modifica textul pentru a identifica mai usor operatia.
- Valoare – se preia automat valoarea de achitat din factura in valuta documentului.
- Apasati OK pentru salvarea datelor.
- Apasati butonul Sigileaza.
Restituirea avansului necheltuit
La primirea decontului pot sa apara 2 situatii:
- Valoarea decontului > Valoarea avansului acordat.
In acest caz inregistrati un nou avans de trezorerie pentru angajatul delegat urmand procedura Inregistrarea avansului de trezorerie pentru un angajat si in campul Valoare adaugati suma platita in plus de angajat. - Valoarea decontului < Valoarea avansului acordat.
In acest caz urmati procedura:
- Navigati Contabilitate – Financiar – Operatii trezorerie.
- Selectati registrul CASA.
- Selectati perioada in care va fi adaugata operatia de trezorerie.
- Apasati butonul OK.
- Apasati butonul Adauga si completati urmatoarele campuri:
- Numar – reprezinta numarul documentului. Implicit, acesta este generat automat dupa salvarea datelor. Nu este unic si il puteti modifica.
- Data – implicit este data curenta si o puteti modifica. Selectati data la care se inregistreaza operatia.
- Categorie – selectati categoria aferenta angajatului. Pentru fiecare angajat trebuie creata categoria Restituire avansangajat.
Definirea categoriei Restituire avans angajat- Navigati Contabilitate – Financiar – Categorii trezorerie.
- In fereastra Categorii trezorerie apasati butonul Adauga si completati campurile:
- Nume – Restituire avans angajat.
- Cont operatie – nu completati campul. Acesta se va completa la inregistrarea operatiei de restituire avans acordat.
- Bifati campul Pozitiv.
- Categorie transfer – Transfer necontat iesire.
- Registru transfer – nu completati campul. Acesta se va completa la inregistrarea operatiei de restituire avans acordat.
- Apasati OK pentru salvarea datelor.
- Valoare – in acest camp introduceti diferenta dintre valoarea avansului acordat si valoarea decontului.
- Categorie transfer – selectati din lista pedefinita categoria Transfer necontat iesire.
- Registru transfer – selectati registrul aferent angajatului.
- Apasati OK pentru salvarea datelor.
- Apasati butonul Sigileaza. Dupa sigilarea operatiei se va genera automat operatia in oglinda in registrul de avans.
Justificarea avansului spre decontare
- Navigati Contabilitate – Financiar – Operatii trezorerie.
- Selectati registrul angajatului.
- Selectati perioada in care va fi adaugata operatia de trezorerie.
- Apasati butonul OK.
- In fereastra Operatii trezorerie apasati butonul Adauga.
- Numar – reprezinta numarul documentului. Implicit, acesta este generat automat dupa salvarea datelor. Nu este unic si il puteti modifica.
- Data – implicit este data curenta si o puteti modifica. Selectati data la care se inregistreaza operatia.
- Categorie – selectati categoria operatiei.
Daca exista un document justificativ inregistrat in lista Facturi cumparare, selectati categoria Plati furnizori.
Pentru cheltuielile care nu sunt insotite de documente, selectati categoria Diverse plati. - Nume partener – selectati partenerul pentru care se inregistreaza operatiunea.
- Cod partener – se completeaza automat dupa selectarea numelui partenerului sau il puteti selecta din lista.
- Numar factura – selectati din lista numarul facturii.
- Valoare – se preia automat valoarea de achitat din factura (valoarea achitata de angajat).
- Apasati butonul OK pentru salvarea datelor.
- Apasati butonul Sigileaza.