Inregistrarea unui contract
Pentru inregistrarea unui contract navigati Parteneri – Contracte – Contracte parteneri.
Apasati butonul Adauga si completati campurile:
Pagina Contract
- Numar – este setata valoarea AUTO. Numarul contractului va fi generat automat dupa salvarea datelor introduse in fereastra detaliu. Campul este editabil, drept urmare este permisa modificarea setarii implicite.
- Data – selectati data la care s-a incheiat contractul.
- Curs valutar – selectati din lista predefinita valuta in care este exprimata valoarea contractului. Implicit deviza este RON.
In prima casuta din dreptul campului Curs valutar definiti cursul valutar in baza caruia se va genera comanda client. - Cod partener – selectati codul partenerului din lista.
- Nume partener – campul se va completa automat dupa selectarea codului partener.
- Valabil de la – in prima casuta selectati data de inceput a contractului, iar in cea de-a doua data de expirare a contractului.
- Frecventa – frecventa cu care se vor genera automat facturile (exemple: 1 luna, 2 luni, 3 luni, 12 luni).
- Cod articol – articolul afisat in factura generata automat (exemplu: ABON – Servicii de mentenanta).
- Cantitate – cantitatea de facturat pentru articolul selectat.
- Pret – pretul de vanzare fara TVA (pret unitar) aferent articolului selectat.
- Dezactivat – NU bifati aceasta optiune.
- Tip – definiti tipul contractului pentru o gestionare rapida si corecta in lista de contracte parteneri.
- Stare – stadiul actual al contractului (exemplu: Semnat, Reziliat).
- Persoana contact – campul este completat automat conform datelor definite in fereastra detaliu a partenerului selectat.
- Functie contact – campul este completat automat conform datelor definite in fereastra detaliu a partenerului selectat.
- Valoare – se va calcula automat in baza valorii articolelor definite in continutul contractului. Campul este editabil, drept urmare, este permisa adaugarea manuala a valorii contractului (valoarea fara TVA) in cazul in care nu se doreste specificarea articolelor incluse in contract.
- Apasati butonul Salveaza document.
- Pentru definirea articolelor incluse in contract, apasati butonul Adauga linie.
- Cod articol – selectati din lista predefinita codul produsului/serviciului oferit.
- Nume articol – numele articolului inclus in contract.
- Cantitate – cantitatea articolului inclus in contract.
- Pret – pretul articolului inclus in contract.
- Apasati butonul OK.
- Pentru adaugarea unui alt articol, apasati butonul Adauga si urmati procedura de mai sus.
In urma definirii tuturor articolelor incluse in contract, se va calcula automat valoarea totala (fara TVA) a produselor/serviciilor oferite si se va afisa in campul Valoare din fereastra detaliu Contract – sectiunea Stare.
Pagina Note
- Adaugati, daca este cazul, informatii suplimentare.
- Apasati butonul OK pentru salvarea datelor.
Printarea unui contract
- Pentru printarea unui contract navigati Parteneri – Contracte – Contracte parteneri.
- Selectati contractul pe care doriti sa il printati si apasati butonul Deschide.
- Apasati butonul Printeaza.
- Selectati din lista predefinita tipizatul corespunzator tipului de contract selectat si apasati butonul Afiseaza.
- Contractul generat va fi afisat intr-o fereastra noua pentru a putea fi printat.
Tipizatul necesar pentru generarea contractului partener poate fi personalizat cu orice informatie sau camp definit in cadrul programului.
Rezilierea unui contract
- Navigati Parteneri – Contracte – Contracte parteneri.
- Selectati contractul si apasati butonul Deschide.
- Apasati butonul Editeaza.
- In cazul rezilierii contractului definit pe durata nedeterminata, definiti in casuta a doua din dreptul campului Valabil de la data incetarii contractului.
- Bifati optiunea Dezactivat.
- Apasati butonul OK pentru salvarea modificarilor.