Incasari clienti

⌘K
  1. Home
  2. Docs
  3. Vanzari
  4. Incasari clienti

Incasari clienti

Vizualizarea incasarilor de la clienti

  1. Navigati Vanzari – Documente – Incasari clienti.
  2. Lista este ordonata descrescator dupa campul Data.
  3. In lista sunt afisate toate incasarile de la clienti, indiferent de registrul in care sunt inregistrate.

Incasarea integrala a unei facturi

  1. Navigati Vanzari – Documente – Incasari clienti.
  2. Apasati butonul Adauga si completati campurile.

Pagina Detaliu

  1. Numar – reprezinta numarul incasarii. Implicit, acesta este generat automat dupa salvarea datelor. Nu este unic si il puteti modifica.
  2. Data – reprezinta data la care se inregistreaza incasarea (data chitantei). Implicit este data curenta.
  3. Registru – reprezinta registrul in care se va inregistra incasarea. Implicit, este afisat registrul CASA. Daca doriti sa schimbati registrul, selectati-l din lista predefinita.
  4. Mod de plata – este preluat automat din modul de plata asociat Registrului si il puteti selecta din lista.
  5. Deviza – este preluata de la nivelul registrului si nu se poate modifica.
  6. Curs valutar – reprezinta cursul folosit pentru calcularea campului Valoare. Daca deviza este RON, cursul valutar este implicit 1. Daca deviza este in valuta se preia automat cursul din data operatiei.
  7. Nume client – selectati partenerul pentru care se face incasarea. Puteti cauta direct numele in camp sau il puteti selecta din lista predefinita. Dupa completare, iesiti din casuta prin apasarea tastei TAB.
  8. Cod partener – se completeaza automat dupa selectarea numelui clientului sau il puteti selecta din lista.
  9. Numar factura – selectati din lista factura pentru care se inregistreaza incasarea.
    In lista afisata se gasesc numai facturile partenerului selectat care sunt sigilate si care nu sunt achitate (integral).
  10. Descriere – implicit este setata categoria Incasari clienti. Campul este editabil si puteti modifica textul.
  11. Curs factura – este preluat automat din factura selectata.
  12. Locatie  – reprezinta locatia din care se inregistreaza incasarea. Valoarea implicita este cea asociata utilizatorului. Optional, locatia poate fi preluata din factura achitata.
  13. Agent – reprezinta utilizatorul care inregistreaza incasarea. Valoarea implicita este cea asociata utilizatorului. Optional, agentul poate fi preluat din factura achitata.
  14. Centrul – este centrul de cost si profit al operatiei si este setat automat. Valoarea implicita este cea asociata utilizatorului. Optional, centrul poate fi preluat din factura achitata.
  15. Suma – reprezinta suma achitata. Este preluata automat din factura.
  16. Sigilat – campul se bifeaza automat dupa sigilarea documentului.
  17. Apasati butonul OK pentru salvarea datelor.
  18. Apasati butonul Sigileaza.

Pagina Facturi

Dupa sigilarea incasarii, in pagina Facturi va fi afisata factura achitata.

  1. Numar – numarul facturii.
  2. Data – reprezinta data la care a fost inregistrata factura.
  3. Scadenta – reprezinta termenul de plata al documentului.
  4. Deviza – moneda in care este inregistrata factura.
  5. Total – valoarea totala a facturii.
  6. Repartizat – suma repartizata din Total pentru a fi achitata, in deviza facturii.
  7. TVA aferenta – reprezinta TVA la incasare achitata si se calculeaza astfel: (TVA factura * Suma repartizata) /Valoare totala.

Incasarea partiala a unei facturi

Procedura de incasare partiala a unei facturi este similara cu procedura de Incasare integrala a unei facturi, cu urmatoarea observatie:

  • In campul Suma adaugati suma efectiv incasata in baza facturii selectate.
    La inregistrarea urmatoarei operatii de incasare, dupa selectarea facturii, in campul Suma va fi afisata valoarea ramasa de incasat.
    Suma completata manual in campul Suma nu poate fi mai mare decat suma ramasa de achitat aferenta facturii selectate.

Inregistrarea unei incasari aferente mai multor facturi

Operatia de incasare a mai multor facturi se inregistreaza doar pentru documentele exprimate in deviza RON.

  1. Navigati Vanzari – Documente – Incasari clienti.
  2. Apasati butonul Adauga si completati campurile conform procedurii Incasarea integrala a unei facturi cu urmatoarele observatii:

Pagina Detaliu

  1. Nu selectati campul Nr factura.
  2. In campul Suma introduceti valoarea incasata de la client.
  3. Apasati OK pentru salvarea datelor.
  4. In fereastra detaliu navigati Actiuni -> Repartizeaza facturi.

Pagina Repartizeaza facturi

  1. In campul Suma (lei) este preluata automat suma introdusa in campul Suma din fereastra Detaliu.
  2. Propus – este preluata suma din campul Suma in cazul repartizarii integrale.
  3. Numar – numarul facturii.
  4. Data – data la care a fost creata factura.
  5. Scadenta – numarul de zile alocate pentru efectuarea incasarii.
  6. Deviza – reprezinta moneda in care a fost inregistrata factura.
  7. Curs valutar – este cursul completat in factura.
  8. Total – reprezinta valoarea totala a facturii.
  9. Neachitat – este valoarea ramasa de incasat din valoarea totala a facturii.
  10. Propus – suma propusa pentru incasare.
    Suma introdusa in campul Valoare din pagina Detaliu este repartizata cronologic pe facturile neachitate.
    Daca doriti modificarea repartizarii, modificati suma din campul Propus  si apasti tasta TAB.
    In cazul in care doriti anularea repartizarii pe o factura, introduceti valoarea 0 in campul Propus si apasati tasta TAB.
  11. Apasati OK pentru salvarea repartizarii efectuate.
  12. Scadenta – dupa apasarea butonului, RVX va face repartizarea in functie de scadenta, in ordine cronologica.
  13. Daca doriti sa vizualizati facturile pentru care s-a facut repartizarea, accesati fereastra Facturi.

Pagina Facturi

  1. Numar – numarul facturii.
  2. Data – reprezinta data la care a fost inregistrata factura.
  3. Scadenta – reprezinta termenul de plata al documentului.
  4. Deviza – moneda in care este inregistrata factura.
  5. Total – valoarea totala a facturii.
  6. Repartizat – suma repartizata din Valoare total pentru a fi achitata in deviza facturii.
  7. TVA aferent – reprezinta TVA la incasare achitata si se calculeaza astfel: (TVA factura * Suma repartizata) /Valoare totala.
  8. Apasati butonul Sigileaza. In urma acestei actiuni este bifata automat optiunea Sigilat, iar factura selectata este marcata ca fiind achitata integral.

Anularea unei incasari de la un client

  1. Navigati Vanzari – Documente – Incasari clienti.
  2. Selectati incasarea pe care doriti sa o anulati si apasati butonul Deschide.
  3. In cazul in care operatia de incasare este sigilata, apasati butonul Desigileaza.
  4. Navigati Actiuni – Anuleaza document.
    Anularea unei incasari este permisa doar in cazul in care operatia nu este sigilata.
    In caz contrar, la accesarea meniului Actiuni – Anuleaza document, se va afisa mesajul “Documentul este deja sigilat“.
  5. In urma acestei actiuni, operatia de incasare este sigilata automat, in campul Suma fiind setata valoarea 0.

Printarea chitantei

  1. Navigati Vanzari – Documente – Incasari clienti.
  2. Selectati documentul pe care doriti sa il printati si apasti butonul Deschide.
  3. In fereastra Detaliu apasati butonul Printeaza.
  4. Selectati tipizatul Chitanta si apasati butonul Afiseaza.
    Tipizatul va fi afisat intr-o fereastra noua pentru a putea fi printat.

Stergerea unei incasari de la client

  1. Navigati Vanzari – Documente – Incasari clienti.
  2. Selectati incasarea dorita si apasati butonul Sterge.
  3. Se va afisa mesajul Vreti sa stergeti inregistrarea curenta?
  4. Apasati butonul Da.

Dupa stergerea unui document de vanzare din lista, trebuie sa actualizati generatorul intern de numere aferent documentului sters (generatorul intern de numere asigura numerotarea in ordine succesiva a inregistrarilor in lista).


Pentru actualizarea generatorului intern de numerotare a incasarilor de la client, ca urmare a stergerii unei incasari din lista urmatii pasii:

  1. Navigati Administrare – Configurare – Generatori numere.
  2. Selectati din lista modelul sale_payment si apasati butonul Deschide.
  3. In fereastra detaliu apasati butonul Editeaza si completati in campul Valoare numarul urmatoarei incasari care va fi inregistrata in lista Incasari clienti (numarul documentului sters).
  4. Apasati butonul OK pentru a salva modificarea efectuata.

Recalculeaza facturi achitate

  1. In fereastra Incasari clienti navigati Actiuni – Recalculeaza facturi achitate.
  2. Definiti perioada de raportare completand campurile De la data si Pana la.
  3. Apasati butonul Recalculeaza facturi achitate.
    In urma acestei actiuni, sunt afisate facturile de vanzare inregistrate in perioada de raportare setata pentru care se recalculeaza valorea achitata.
  4. Dupa finalizarea procesului, apasati butonul Gata.

Recalculul facturilor achitate aferente unui partener

  • Procedura de recalcul a facturilor achitate aferente unui partener este similara procedurii Recalculul tuturor facturilor achitate, cu urmatoarele observatii:
  • In campul Partener selectati din lista predefinita clientul pentru care doriti sa recalculati valoarea facturilor achitate.
  • In procesul de recalcul facturi achitate vor fi afisate doar facturile aferente partenerului selectat inregistrate in perioada de raportare setata.

Stinge facturi storno

  1. In fereastra Incasari clienti navigati Actiuni – Stinge facturi storno.
  2. Data operatie stingere – implicit este afisata data curenta. Selectati data la care se doreste generarea operatiilor de stingere facturi sold.
  3. Data operatie este data facturii storno – debifati campul daca doriti ca data operatiei sa fie data setata anterior in campul Data operatie stingere. Altfel, operatia de trezorerie se va genera cu data facturii de storno.
  4. Apasati butonul Genereaza.
    In urma acestei actiuni, se vor genera operatii de incasare in registrul STORNO.

ATENTIE! Anterior apelarii actiunii de Stingere facturi storno, este necesara adaugarea registrului STORNO in Contabilitate – Operatii – Registre trezorerie, conform procedurii Definirea unui registru de trezorerie.

Actiuni

  1. Casa de marcat