Exemplu de indicatori: cifra de afaceri, cota de piata, profitabilitate, pretul actiunilor, satisfactia angajatilor etc.
Exemplu de indicatori: cota de vanzari, fluctuatia personalului, realizarea bugetara etc.
Exemplu de indicatori: generic – numar de FTE pe proces, respectiv dezvoltare produs – timp de lansare produs nou; marketing&vanzari – procentual, oferte acceptate, cresterea vanzarilor pe baza promotiilor, profitabilitate pe client, retentia clientilor, satisfactia clientilor; stocuri&achizitii – rotatia stocurilor, procent din comenzi la furnizor livrate la timp, timp mediu de raspuns la comenzi urgente; recrutare – durata si costuri etc.
Exemplu de indicatori: vanzare neta pe agent de vanzare, numar de intreruperi ale sistemului IT, numar mediu de articole procesate pe zi, procent din economiile realizate cu anumite cheltuieli, ore de training sustinute pe an etc.
Mai multe criterii pot fi luate in considerare in procesul de evaluare, selectie, concepere si utilizare a KPIs:
Criterii financiare / non-financiare
Criterii orientate spre client / proces / concepte de invatare si crestere (perspectivele Balanced Scorecard)
Conducator / condus / diagnostic
Criterii ce tin de indicatorii de input / proces / output / outcome
Criterii legate de valorile binare / absolute / comparative / bazate pe tendinte
KPI dashboard ajuta la cuantificarea unui rezultat, oferind vizibilitate in raport cu performanta indivizilor, echipelor, departamentelor si organizatiilor.
KPI dashboard permite factorilor de decizie dintr-o companie sa ia masuri in vederea realizarii obiectivelor dorite.